14 Temmuz 2007 Cumartesi

Kişi Başına Bir Yalnız Kitabından Sıdıka Seçmeleri 2

KREDİKARTI MAĞDURESİ

- Yanlış anlamadım di mi anne? Halam Sinop’tan kredikartı yüzünden mi kaçmış? Hayır aslında tuhaf diil tabi, kendisi daha önceden akü suyu, sayısal loto, acur turşusu, Sümer Uygarlığı filan gibi bi çok saçma nedenden dayak yiyip buraya kaçmıştı ama kredi kartı hepten manâsız. Sakın beynine felan darbe almış olmasın enişteden, karıştırıyo heralde..
- Kız ben de öyle dedim. Şetaret Abla dedim, nisbet yapmak için yalan atma, senin okuma yazman kıt, belli bi gelirin felan yok, kredikartın nerden oluyomuş dedim. Meğer eniştenin kredikartı yüzündenmiş. Ayıptır söylemesi, Şetaret Ablam Ziya Enişte’nin kredi kartına s.çmış... Gülme kız, yeminler ediyo, çıkarmış herifin cüzdanından, basbaya pislemiş kartın üstüne...
- Ufuf... Eyvahlar... Eceli gelmiş hala kocasının kredikartına pislermiş. Çok fena dayak yemiştir çok. Peki niyeyapmış bööle bişeyi. Niyçün üstüne şeyedip de kredi kartını mağdur etmiş?
- “Ocağımızı söndürdü o plastik zımbırtı” diyo. Ziya Enişten kullanmayı bilememiş herhal, çok borca batmışlar. O salak enişte de hiç bi boku kullanamaz zaten, üç günde bi arabayı devirir, cep telefonunu kubura düşürür, yok efendim uzaktan kumandanın pilini yutar. Bildiğin meşe odunu işte herif.
- Canım hayatımıza sonradan giren şeylerle herkesin bi problemi oluyo. Öyle hemen kullanmasını öğrenemiyoruz. ATM’den para yatırırken zarfla birlikte başörtünü de makinaya kaptırdığını unutmayalım, ihihi...
- Alay geçme kız anneyle! Arkamdaki herif yüzünden oldu. Adam ensemde soluk alıp veriyodu, şifremi neyimi görücek diye makinaya iyice eğildim, alet başörtümü kaptı. Diyorum sana arkadaki sığır yüzünden. Tamam anladık sıranı bekliyosun ama ne gerek var kıçımın dibinde dikilmeye, az açıkta dur di mi ama. Sen de kalkmış o salak enişteyle beni bir tutuyosun. Yeni teknolojiyle felan ne alakası var canım, tabanca yeni teknoloji mi? Tee Teksas Tommiks zamanından beri var...
- Hiç anlamadım ki. Konu nerden geldi tabancaya filan. Teksas Tommiks nerden çıktı? Sinoplu mu onlar, bizimle bi akrabalıkları mı var? Hehehe... He?
- Bizim tek tuhaf akrabamız sensin Sıdıka. Lafımı kesme, ne diyodum. Akıl başka şey canım eski yeni teknolojiylen felan ilgisi yok. Bu Ziya salağı yeni evliydi daha beline tabancasını yerleştirirken kendini çükünden vurduydu, tabanca yeni teknoloji mi, diil...
- Ahaha soona nooldu peki?
- Sana ne kız adamın orasına soonadan noolduğu?
- Canım hani yani hastane felan... O bakımdan...
- Soona Şetaret Halangili vurdu bu.
- Gene mi yanlışlıkla? Ya hakkaten salağın önde gidip flama sallayanıymış bu Ziya Enişte de haa...
- Yok kız bilerek vurdu Şetaret’i. Dedim ya yeni evlilerdi, bu kendini çükünden yanlışlıkla vurunca, “Bunun edep yeri bir müddet iş göremez, tazecik hanımının gözü dışarı kayar” demesinler diye kaldırıp halana iki kurşun sıktı. Beraberce hastaneye yattılar, ayrılmamış oldular yani. Enişten sekiz ay yattı, Şetaret’de iki yıl sonra çıkabildi hastaneden, kurşunlar yüzünden rahmini aldılar. Sonra “Ziya’nın hanımının çocuğu olmuyo, zürriyetleri kuruycak, hem ne malum ayol kusurun Ziya’da olmadığı, ne de olsa kendini çükünden vurdu, belki de iktidarsız kalmıştır” demesinler diye Zelha diye bi kızı kuma getirdi.
- E yuh yani. Bu Ziya denilen adamın sade kredi kartına diil, her bir tarafına sıvamak lazımmış ha... Tabi sadece onun da diil, işi gücü bırakıp elalemin zürriyeti, taze karısı bilmemnesiyle uğraşıp dedikodu eden ikiyüzlü sevgisiz eşşoğleşşeklerin de.
- Nası konuşuyosun kız sen ööle, eşşoğleşek denmez cemiyete. İstersen Avrupa Birliği Memleketleri’ne git her yerde kaideler aynıdır, kimin kukusu arızalı kimin pipisi zonkluyo, kim çocuk yapmamış, yapmışsa ikincisini ne zaman yapacak, hangi kişi veya kişiler hangileriyle fik fik ediyo, kiminki düzeyli, kimin dötünde ben var, kim karısını, kim kocasını düdüklüyo, kim baldızına işmar ediyo, hangisi çette sanal orospuluk ediyo, kompüterden fuhuş yapıyo...
- Eşşoğleşekliğin meridyeni paraleli farketmez, gezegende henüz insanlığını tamamlamamış kaç beyinsiz yaratık varsa işte...
- Neyse canım... Yarası olan gocunsun, di mi ama... Hayır, ben ağzını bozuyosun diye kızıyorum. Kızacağına ibret al da enişten gibi bi salağa düşme işte. Hep söylüyorum kocan esnaf olsun, merkezi bi yerde en aşşa yetmişbeş metrekare tükkanı olsun. O zaman ööle kredi kartı borcuyla felan uğraşmazsınız. Doğrur iki çocuk at önüne, akşam da aç maç kanalını, birayla fıstığı daya herife, picamasının ayıp yerlerini kaşıya kaşıya uyur gider. Belli bi aile düzenin olur işte, cemiyet uğraşmaz o zaman senlen.
- Budur diyosun, bravo diyorum. “Kendi düşen ağlamaz ozaman” cümlesini de ekliyorum. Nice mutsuz yıllara. Neyse ben gidip buzdolabına giricem, bi müddet kapağını açmayın da donıyım. “Cemiyet” dediğin tutuk zekâlı, iki yüzlü ve kötü kalpli kişiler platformu gelişimini tamamlayınca, buzlarımı çözüp yeniden yaşamaya başlıycam...
- Bana bak kız, o buzun sivri tarafını böğrüne böğrüne sokarım kaltak. Çok biliyosun sen, çok gelişmişsin sen, ukalâ cadaloz. Valla vurdum mu uyuştururum, ahirete kadar uyanamazsın. O salak halana da sööliycem zaten, zırt pırt kaçıp buraya geliyo, eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürüyo, gelinlik kızın fikrini bozuyo. Gitsin evinde kocasından yesin dayağını otursun. Herkesin aile şeysi ayrı canım...
- Haa bi de bu var işte, ezilen karıları en çok yine kendileri satıyo bu alemde. “Töre” diye oğlunun eline silah verip kızını öldürtenler, zürriyet kumalarına çöpçatanlık edenler, çükünde tabancayla dolaşıp efelensin diye evlat yetiştirenler. Hemcinsine “Dayak yemişse, kaşınmıştır” diyen medya folloşları...
- Sen fazla oldun artık Sıdıka. Dayak diye dırım dırım dırlanıyosun. Bak sana söyledim, ben o salak enişteye benzemem modern teknolojiyi gayet iyi ve yerinde kullanırım. Bu aleti kapkaççılara karşı felan aldıydım ama kısmet sanaymış... Al bakalım cozdadanak...
- Aııh bu ne be anne bu şey çarpıyo...
- Her moku biliyosun, bunu da bilsen ya! Karaköy Yeraltı Geçiti’nden şok cihazı aldık Goncagül Teyzenle, çanta felan kapmaya kalkışan olursa değdiriveriyosun. Nah işte bööle... Al.. Kaçma kız... Gel gel... Terliğe benzemiyo di mi bu, titreme kız annenin karşısında, dönderme gözlerini....