18 Ekim 2011 Salı

Kantin iş yapsın da...

TRABZON’da Kanuni Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören öğrencilere, öğle tatillerinde okuldan çıkma yasağı getirildi. Yasağının, okul kantininin kira bedelinin artırılmasından kaynaklandığı, öğrencilerin öğle yemeği ihtiyaçlarını kantinden karşılaması için bu yönde karar alındığı iddia edildi. Yasağın kantinle ilgisi olmadığını ileri süren okul yönetimi ise, öğrencilerin öğleden sonraki derslere geç kalması nedeniyle kararın alındığını söylediler.

Trabzon Kanuni Anadolu Lisesi yeni eğitim ve öğretim yılının başlamasının ardından yeni bir uygulama başlattı ve öğrencilerin, cuma günleri dışında 12.00-13.00 saatleri arasında öğle tatilinde okuldan dışarı çıkmalarına yasak getirildi. Cuma günlerinde ise, isteyen öğrencilerin cuma namazına gidebilmeleri için öğle tatiline izin verildi. Yasak kararı öncesinde öğrencilerin görev yaptığı okulun giriş kapısında da bir sivil personel görevlendirildi. Öğle tatili yasağının, daha önce aylık kirası 2 bin 500 lira olan okul kantininin bu yıl 8 bin 500 liraya kiraya verilmesinden kaynaklandığı, öğrencilerin öğle yemeği ihtiyaçlarını kantinden karşılamaları için karar alındığı ileri sürüldü. (Vatan)




27 Eylül Tarihli Leman'dan Sıkılhan Özeti...

- Alo, Sıkıl Hırgürkan ben. Bak aslan, babayiğit adamsın, açık konuşuyorum, üzerim seni, gençliine yazık olur. Ne kendini harca, ne benim elimi kana bula. Bak ekmeemin peşindeyim, ticaretimdeyim, on numara delikanlıyım, açık konuşuyorum, yaparım dedim mi yaparım, samimiyim kıyarım yani.


- Hocam nooluyogene? Bilmeden tükkanının önünü mü kapamışam, ticareten mi engel olmuşam, haremine mi yan bakmışam, Tokine Doblona mı zarar getirmişem.

- Alay geçme zkerim tahtanı şerafsiz! Fotoğrafçıya hamburger yimeğe gidiyomuşsun, elimde belgeler duruyo. Ayrıyetten o orloncu lavuk el altından kola daatıyo, onlan da alışverişin var, ses kaydınızı aldırdım, alayınızı yakarım bak, şerefsiz evladıyım yakarım.

- Fotoğrafçıda hamburgerin, orloncuda kolanın işi ne be?

- Bilmezdene gelme yavuşak! Okul kantininde kola, burger felan yasak, çevre esnafın alayı, orloncuyken kola, fotoğrafçıyken sosisli satıyo. Siz de arada dışarı çıkıp zıkkımlanıyosunuz. O kantinin ihalesini alıncaya kadar göbeemiz çatladı lan bizim. Peder sıfır Siyah film camlı Doblo aldı, daha senetleri duruyo, siz alışveriş etmeyince nası döncek olm o kantin? Alayınızı yakarım bak, daha da o orloncuya, fotoğrafçıya gitmiyceksiniz. Zaten o tükkanlara da baskın vericez bu gece. Peder orloncu tırsıp kaçınca tükkanı biz kiralar, kolayı, burgeri biz veririz el altından diyo. O zaman kadar dışarı çıkıp o tükkanlara gideni yakarım. Bak yakarım dedim mi yakarım, alayınıza kıyarım. Alo... Açık mısın lan haala orda, kapa lan, kapa şu telefonu! Yavuşşşak!

Leman'dan Özetle