21 Eylül 2012 Cuma

BARAVO! Yine akıl, yine ilmi fikir, yine berrak zihin! Tebrik etmelere doyamaz insan...

Üniversiteye kayıt yapmak veya yenilemek isteyen 29 yaşını doldurmuş öğrencilere kışla yolu gözüktü.

Milli Savunma Bakanlığı ve YÖK'ün ortak kararıyla, bu yaş sınırının üstünde olan öğrenciler yeni eğitim öğretim yılında kayıt yaptıramadı. İptal için bakanlığa ve YÖK'e başvuran Eğitim-Bir-Sen'e, "Terör örgütünün işine yarıyor" gerekçesiyle" olumsuz cevap verildi
Bugün'ün haberine göre, 29 yaşını dolduran öğrenciler, kayıt yenilemede kötü bir sürprizle karşılaştı. Milli Savunma Bakanlığı (MSB), Yükseköğretim Kurulu'na (YÖK) gönderdiği yazıda 29 yaşından büyük yükümlülerin askerliklerinin ertelenemeyeceğini, askerlik yapmaları halinde eğitimlerine devam edebileceğini belirtmişti. Buna istinaden üniversiteler kayıt yapacak öğrencilerden askerlik durum belgesi istemeye başladı. Belge alamayan ve askerliği ertelenmeyen öğrenciler askere çağrıldı. Öğrenciler, bu durumda ancak 15 ay askerlik yaptıktan sonra öğrenimlerini tamamlayabilecek. Askere gitmeyen öğrencilerin de üniversiteden kaydı silinecek. Memur-Sen'e bağlı Eğitim-Bir-Sen, MSB'ye başvurarak söz konusu öğrencilerin eğitimlerine devam etmesini istedi. Ancak olumsuz cevap aldı...

Akşam Gazetesi'ndeki yazının devamı ve aşağıdaki ara başlıklar için tıklayınız

10 YIL YETERLİ BİR SÜRE
PKK'NIN İŞİNE YARIYOR
2 YIL ZORUNLU UZATMA VAR
ANAYASAYA DA AYKIRI
BAHAR DÖNEMİNDE UYGULANMADI
ÖZEL ÜNİVERSİTELER KAYIT YAPTIRIYOR